Monday, December 28, 2009

Ketika Cinta Bertasbih

video
Ini adalah antara part yang paling menarik dalam filem Ketika Cinta Bertasbih.

Filem ini lebih menarik berbanding filem islamik daripada novel indonesia yang lain kerana penjagaan batasan pergaulan dan perwatakan yang terkawal sepanjang penggambaran filem. Berbeda dengan ayat-ayat cinta, syahadah cinta dan lain-lain filem yang masih tidak mampu membawa penampilan yang betul-betul terjaga. Selamat menonton.

Mas, namanya siapa?,
Abdullah,
12 Muharram 1431H
29 Disember 2009
3.48pm,
Pasir Panjang,
Kuala Terengganu

7 comments:

Ibn Hassim said...

salam
filem nie bru sampai ker kat mesia..org kat cni da 1 bulan da tengok..x maju la mesia..huhu..nk tggu episod ke 2 lak nie..haha

tp apa2 pon filem nie mmg byk faedahnya..bagus2..

Pemuda@gamA said...

Ada lagi dialog2 yang menarik.

"Maaf mbak, itu bukan hadiah, tapi musibah."

"Ini yang namanya mementalkan pantangan jadi peluang. Semua ni dari tuhan neng."

"Amin ya robb."

"Musibah itu, datangnya dari Allah. Ya!"

"Ya, istikharahlah!"

ryann said...

tak sabar nak tonton filem ini

pemelihara cahaya said...

semoga industri filem msia mmpu melahirkan filem islam sperti ini.

insyaAllah,,,,

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

To ibn hassim:orang duk mesir bleh la cakap macam tu..

to pemuda agama: a'a, banyak kata-kata yang menarik dalam filem ni.

"Aku ngak butuh wang, Aku butuh Khairul Azzam"

to ryann: download youtube jer..

to pemelihara cahaya: insyaAllah suatu hari nanti..Nur kasih telah membuktikan bahawa masyarakat malaysia juga dahagakan filenm islamik.

khilkhir said...

Sekalipun cinta telah kuhuraikan pjg lebar, namun bila cinta kudatangi...aku jd malu pd keterangan ku sendiri...

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

macam pernah kudengar aja bait2 itu. tak kurang hebat huraian cinta oleh bintun nahar ya..

Template by - Abdul Munir - 2008