Thursday, August 14, 2008

Teruskan Perjuangan Wahai Sahabatku..


Salam perjuangan kepada semua pejuang penegak keadilan. Malam ini terdetik untuk menulis sedikit coretan berkaitan dengan perjuangan. Betapa indahnya perjuangan yang jalannya dilalui dengan jiwa kental dan tabah menghadapi segala rintangan dan ujian dihadapan. Segala mehnah dan cabaran yang mereka tempuhi tidak sedikit pun menggentarkan hati mereka bahkan membuatkan iman mereka makin bertambah kuat dan teguh. Kerana apa jiwa mereka begitu kuat? Apa yang menyebabkan mereka sanggup menghadapi segala cabaran tersebut?

Tidak lain kerana mereka mengetahui matlamat utama mereka. Mencari keredhaan Ilahi. Mengetahui bahawa hidup di dunia bukanlah segala-galanya, namun kehidupan di alam akhiratlah yang lebih utama. Justeru mereka menfokuskan kehidupan mereka kepada apa yang sepatutnya manusia fokuskan. Merekalah orang-orang yang berjaya.

Perkara ini timbul tatkala aku melihat kembali video ‘kehidupanku’. Mengimbau kembali kehidupanku yang telah berlalu, mengingatkan akan apa sebenarnya tujuan kehidupan ini dan kemanakah kesudahannya.

Tanpa disedari aku telah pun berumur 22 Tahun. Sudah tahun akhir di Universiti pengajianku. Entah berapa lama lagi hayatku didunia ini. Sahabat-sahabat ada yang sudah pergi meninggalkanku tanpa aku jangkakan seusia itu mereka telah pergi. Dan itulah kematian, datangnya tidak dijemput dan kehadirannya tidak diketahui akan masanya.. Persediaan dan kesedaran akan kehidupan inilah yang bakal menentukan kemanakah kita selepas ini.

Buat semua pejuang penegak keadilan, teruskan usaha muliamu. Jangan takut dan jangan gentar jika engkau merasakan engkau benar dan berada dilandasan yang betul. Ku doakan segala usaha dan kerahan keringatmu mendapat keberkatan dari Pencipta yang Maha Agung. Al-fatihah kepada mereka yang telah dahulu meninggalkan kita. Siiru ala barakatillah..Assalamualaikum w.b.t.

video

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad

2.23 am

15 / 8 / 08

2-1-7 KHAR, UPSI

0 comments:

Template by - Abdul Munir - 2008