Sunday, March 10, 2019

Isteriku Seorang Doktor

“Abang, nah telan Vitamin C”, orang rumah Cikgu Tg menghulurkan 3 biji Vitamin C bersama segelas air di muka pintu sebelum Cikgu Tg berangkat ke office pagi ini. 

“Abang bawa skalilah Vitamin C ini. Telan 3 biji setiap 4 jam sekali yer”. Nasihat Doktor peribadi Cikgu Tg lagi. Parah, bisik hati Cikgu Tg. 

Semalam seharian Cikgu Tg tidak bermaya, badan lemah dan tekak terasa perit. Beliaulah yang menjaga Cikgu Tg, memasak dan menghulurkan vitamin C serta air kepada Cikgu Tg. 

Begitulah peranan isteri, hadirnya dalam hidup seseorang lelaki adalah sangat istimewa. 

Beliaulah nurse dan doctor bagi seseorang lelaki yang dalam keadaan yang kurang sihat. 

Cikgu Tg melihat dengan mata Cikgu Tg sendiri bagaimana Mak Mertua yang kini menjaga Ayah Mertua yang kurang sihat. Hari-hari beliau menguruskan ubat-ubatan, sehari 4 kali menguruskan suami tercinta.

Tiadalah apa yang diminta lagi bagi seseorang wanita dari suaminya melainkan keredhaan dan restu. Pasti syurga bagi wanita ini bilamana seseorang suami itu telah meredhai mereka. 

Baru-baru ini, 8 March adalah Hari Wanita sedunia. Cikgu Tg mengambil peluang ingin mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada semua Wanita di dunia. Kalian insan istimewa yang Allah hadirkan di dunia ini. Hadirmu dalam hidup seseorang lelaki adalah pelengkap kepada lelaki tersebut, percayalah.

Terima kasih banyak Pn Mardhiah Ismail sering menjaga diriku. Moga syurga buatmu atas segala pengorbanan dan jasa baikmu menjaga diriku yang dalam keadaan sihat dan tidak sihat selama inj.

- Cikgu Tg -
Doakan Diriku Kembali Sihat Secepatnya, Ameen.

0 comments:

Template by - Abdul Munir - 2008