Sunday, April 25, 2010

Aku Cinta PadaMu..

Ya Allah, dikesempatan yang Engkau berikan ini..Aku ingin menyatakan perasaan cinta dan sayangku kepadaMu. Sesungguhnya sangat banyak nikmat dan kesenangan yang kukecapi dalam kehidupan selama 24 tahun ini. Tidak terhitung dan tidak tertulis olehku jika ingin dibilang serta disenaraikan disini.


Namun disebalik kesenangan ini, ku juga ingin membuat pengakuan akan keterlalaian diri ini dalam menjalani kehidupan sebagai seorang hamba. Sedikit benar akan masa yang ku luangkan untuk mengucapkan terima kasih dan mensyukuri nikmat yang Kau berikan padaku.

Hati ini milikMu dan kuserahkan ianya kepadaMu jua. Cinta perlu dinyatakan dalam menyuburkannya lagi agar ia terus mekar. Justeru hari ini, ku telah menyatakan kecintaan ini kepadaMu agar diriMu mengetahuinya dan menerima cintaku ini. Yang paling ku harap dalam pernyataan cintaku pada hari ini adalah Kau kekalkan perasaan cintaku ini. Hati yang selalu sahaja berbolak balik ini tidak akan mampu untuk bertahan tanpa peneguhan atau hidayah daripadaMu.

Kusedari akan masa yang paling baik untuk terus kunyatakan perasaan ini dan kuharap aku akan terus dapat bertemu, bermunajat kepadaMu disepertiga malam. Namun hati yang terlalu sensitif ini tetiba menitipkan perasaan yang sukar untuk diungkapkan, ia datang dengan tiba-tiba disertakan dengan linangan air mata bercucuran tatkala alunan lagu nasyid Cinta Teragung memperdengarkan bait lirik yang sangat mencuit hati. Ku mengharapkan ia bukan kerana lirik tersebut tetapi susupan jernih hati yang inginkan kepada PenciptaNya.

Ya Allah, hidup suburkan hati ini dan jangan Kau matikan ia dengan kejauhan daripada hidayahMu. Ku ingin perasaan ini terus subur agar tiada lain yang ku harapkan melainkan KeredhaanMu dan kecintaanku kepadaMu agar ku bisa melihat wajah suciMu disuatu waktu yang pasti dihadapi kelak.



Yang MencintaiMu,
Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad
4.18pm

Rumah Warden,

Asrama SMK Lukut,

Port Dickson, Negeri Sembilan

0 comments:

Template by - Abdul Munir - 2008