Tuesday, February 3, 2009

Membina ‘Public Realtionship’ (PR) dengan guru-guru

Alhamdulillah semalam ana berkesempatan mengikuti satu program bermain badminton bersama-sama dengan guru-guru lelaki sekolah ana, Sek. Men. Keb. Hutan Melintang. Program yang diadakan secara tidak lansung ini adalah hasil sepakat guru-guru lelaki sekolah ana yang rata-rata ramai dikalangan mereka merupakan kaki badminton. Walaupun ana sudah lama tidak turun ke gelanggang badminton tetapi lebih kerap ke padang bola, namun ana sudi menerima undangan cikgu-cikgu ini.

Public Relationship(PR) sangat penting dalam kehidupan seharian. Kita memang tidak dapat menafikan bahawa kehidupan harian kita memerlukan perhubungan yang berterusan dengan orang lain. Ada keperluan yang kita perlukan daripada orang lain dan perlu ada sumbangan yang perlu kita berikan kepada orang lain. Itu sebab dalam satu hadis nabi bersabda bermaksud:
“Barangsiapa yang tidur nyenyak dan tidak mengambil peduli urusan umat Islam maka ia bukan dari golongan mereka”

Para guru mempunyai kehidupan yang unik dan hampir sama dikalangan mereka. Satu pemerhatian yang jelas, kebanyakan guru-guru lelaki ini cenderung untuk bermain badminton pada sebelah malam hari. Hobi yang diterapkan oleh guru-guru sekolah ini mungkin bermula dengan hubungan yang baik dan penerimaan ajakan oleh guru lain lantaran membuahkan satu skuad badminton yang tersendiri di setiap sekolah.

Ana yang baru sebulan bersama dengan guru-guru disini masih kekok untuk bergaul mesra dengan mereka. InsyaAllah hubungan ini akan lebih baik hari demi hari. Mala mini insyaAllah satu lagi undangan untuk bermain badminton akan ana pergi. Membina PR kerana Allah..

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad
11.32 am
4 Februari 2009,
Pusat Sumber,
Sek. Men. Keb. Hutan Melintang

2 comments:

cikgu_eya said...

hoho...

mae badminton kat ner?
Dewan sungai sumun ker?
ayah ana slalu maen kat situ, jumaat malam sabtu... ^^

wearelearningparents said...

teringat pengalaman ana bekerja di sekolah menengah puteri, seremban selama 2 bulan

Template by - Abdul Munir - 2008