Thursday, September 11, 2008

TAG, BUDAYA BLOGGER YANG MENGERATKAN SILATURRAHIM…


“adakah tag ni budaya blogger?” monolog ana sendirian tatkala melihat rupenyer tag yang ana kene bersambungan dengan org2 sebelum ini.


Buat pertama kalinyer, ana terkene tag ni…daripada jitegha, syukran buat nta sebab menge’tag’ ana. Ana sebenarnye tak tahu ape yang dimaksudkan atau maknenye ‘tag’ tu. Is there someone want to explain to me? Walau apa pun maknanya, yang jelas pada pandangan ana ‘tag’ ini adalah suatu yang baik.



Fitrah Manusiawi


Pada ana jika tag ini adalah budaya para bloggers, ia adalah suatu budaya yang sihat dan harus diteruskan. Satu reason yang jelas, budaya menge’tag’ dapat mengeratkan silaturrahim antara bloggers yang sememangnya mempunyai connection yang luas. Itulah dunia bloggers, dunia maya penghubung manusia…


Fitrah manusiawi suka apabila mendapat sesuatu daripada seseorang, tak kira samaada kad raya, kad pose ( daripada ieda, syukran yer ), bermacam2 lagi kad, hadiah, ucapan dan tak ketinggalan ‘tag’ ini juge. Nak bagi hadiah pada ana agak susah lebih-lebih lagi kat seseorang yang kite tak knal..Justeru ‘tag’ adalah hadiah @ surprise yang paling ringkas dan cheapest but excited yang boleh diberikan…tak gitu?


cantik, kad yang dipostkan oleh ieda



Sasaran ‘Tag’ku


Sebagaimana yang diminta oleh Jitegha untuk menge’tag’ sapa-sapa yang ana suka, suatu arahan umum yang diketahui ramai oleh old bloggers(now me include), maka ana laksanakan pengeratan silaturrahim ini.. sasarannya adalah:


  1. Feerhan http://www.feerhann.blogspot.com/
  2. Fikri http://hidupmatikernaallah.blogspot.com
  3. Cg Eya http://cikgueya.blogspot.com/
  4. Abg Zul http://mujahideenkekasihallah.blogspot.com/
  5. Kak Iza http://www.tinta-muallim.blogspot.com/


So kepada insan2 yang mendapat ‘tag’ ni daripada ana, arahan yang sama kepada ntum sekalian untuk menge’tag’ 5 orang yang ntum suke…


Salam Ramadhan Semua



Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad

8.53 am

12 Ramadhan 1429 H

12 / 9 / 2008

2-1-7, KHAR, UPSI

2 comments:

cikgu_eya said...

comel lah tag nihh... Slalunyan diaorg bg soklan berjela2 kena jawab ^^

syukran...

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

o yeke..ana budak baru blajar ni. tak tahu sangat tag2 ni.

Template by - Abdul Munir - 2008